Waitomo caves - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Johan en Annet - WaarBenJij.nu Waitomo caves - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Johan en Annet - WaarBenJij.nu

Waitomo caves

Door: annet

Blijf op de hoogte en volg Johan en Annet

17 December 2013 | Nieuw Zeeland, Wanganui

Hallo allemaal,

We hebben niet zo heel vaak internet, maar nu zitten we bij de plaatselijke i-Site (VVV) en daar is zowaar een WiFi verbinding!

We hebben alweer heel veel dingen gedaan, er is hier ook zoveel te doen. Twee maanden is echt nog te kort, dat merk ik nu al. Het is echt heel leuk hier, en ook supermooi zonnig weer de hele tijd (even jullie jaloers maken) en het landschap is heel mooi en en elke 10km totaal anders!

Zaterdag zijn we naar de Waitomo Caves geweest. Dit is een supertoeristische attractie, maar niet voor niks, want het is heel mooi. Er zijn drie grotten. De eerste grot is de Glowworm Cave, en daar wonen (je raadt het nooit) glimwormen. Boven je hoofd aan het plafond van de grot zitten duizenden lichtjes, als een soort sterrenhemel. Op het einde hebben we nog een stukje door de grot gevaren, dat was ook heel sprookjesachtig. Van de tweede grot zijn we de naam vergeten, maar vertaald was het de 'twee honden'. De rondleiding daar duurde wat langer (1,5 uur) en daar mocht je foto's maken. Dus die plaatjes zullen we later ook toevoegen. De derde grot was kleiner en zonder glimwormen, maar ook leuk. Omdat hij niet zo populair was, waren er maar 6 mensen bij de rondleiding. De gids was een Maori en hij vertelde veel.

Omdat de grotten nogal prijzig waren hadden we voor de nacht een 'basic campsite' uitgezocht. Op deze plekken mag je wild kamperen, er is een wc-tje en er zou een watertje moeten zijn (maar die vonden we niet). De weg ernaartoe was al heel leuk, de weggetjes werden steeds kleiner, en de laatste 13 km was een gravel road. De campsite zelf was een heel groot weiland in het bos, waar nog een paar andere tentjes stonden. We hebben heerlijk een vuurtje gestookt. We hebben ook iets geleerd die avond: 's avonds kun je beter niet je busje open laten staan. Toen we naar bed gingenwoonden er inmiddels 100 muggen in ons busje... Johan moest ze allemaal doodslaan dat duurde best lang...

Hm, dit tikken duurt best lang en buiten is het heerlijk weer, we gaan weer gauw iets doen. De volgende keer komen de rest van onze avonturen!

• 17 December 2013 - 07:46

Stijn:

Klinkt inderdaad heel mooi en leuk (behalve de muggen dan, zet die Johan maar eens goed aan het werk!). Heel benieuwd naar de fotos.

Hier in Zeist is alles goed. Uk en Gijs zitten dicht tegen elkaar aan en ze laten zich nu wat meer aaien. Ik geloof dat Gijs wat minder van de spinazie is (maar hij eet anders wel prima).

Groeten,
    Stijn

• 17 December 2013 - 15:48

Nienke:

Hey Annet en Johan,

Ik geloof niet dat het weer het gene is wat mij het meest jaloers maakt, maar de reis opzichte dat wel doet. Super leuk om te lezen wel hoe mooi het is, welke avonturen jullie beleven en hoe leuk alles is.

Blijf genieten

Xx nien