Veerboot - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Johan en Annet - WaarBenJij.nu Veerboot - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Johan en Annet - WaarBenJij.nu

Veerboot

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Johan en Annet

19 December 2013 | Nieuw Zeeland, Picton

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van ons. Het is hier echt superleuk, elke dag doen we leuke dingen, zoveel dat we eigenlijk geen tijd hebben om het allemaal op te schrijven. Maar we hebben bedacht dat het blog ook een goede manier is voor onszelf om alles goed te onthouden, dus we gaan toch proberen om zoveel mogelijk op te schrijven. Dus als je geen zin hebt in hele verhalen, dan kun je ook alleen de foto's kijken. Behalve dat we nog niet zoveel foto's hebben geupload, want dat kan alleen als we ergens wifi hebben.

Op 18 december hadden we bedacht om naar de hoofdstad Wellington te rijden (ongeveer 100 km over een snelweg) en dan daar wat leuke dingen te gaan doen. Maar zoals het eigenlijk de hele tijd gaat, liep dat plan de soep in, omdat we onderweg weer leuke dingen tegenkwamen. In dit geval kwamen we eerst langs een bordje met Otaki Beach, waar we een heerlijke strandwandeling gemaakt hebben. Daarna kwamen we in Waikanae, waar we geshopt hebben om ons busje in de kerstsfeer te brengen. We hebben een schattig klein kerstboompje gekocht en de bus volgehangen met kerstslingers, heel leuk. We hebben hier ook al veel commentaar op gekregen van allerlei voorbijgangers :) Verder hebben we in twee enorme warenhuizen gezocht naar koelelementen. Maar hoewel ze óveral koelboxen verkochten in allerlei soorten en maten, doen ze blijkbaar niet echt aan koelelementen..

Maar goed, inmiddels was het niet echt meer zo vroeg tegen de tijd dat we aankwamen bij de camping in Hutt Park, vlakbij Wellington. Wat overigens, in Johan termen, een echte ANWB camping was, van alle gemakken voorzien en volgepakt met enorme campers. Je moet er toch niet aan denken om met zo'n gevaarte over de kronkelige weggetjes hier te rijden. We gingen er gauw weg, met de bus naar Wellington. Daar hebben we lekker snel een broodje bij de Subway (hmmm) gegeten, want daarna gingen we naar de film: De Hobbit deel 2. Deze is opgenomen in Nieuw Zeeland dus het was wel toepasselijk om die hier te kijken. Als jullie willen weten hoe mooi het hier is, moet je de film gaan kijken! In de film zit ook een scene (geen spoilers) waarin de Hobbit en de dwergens in een ton een woeste rivier afdalen. De film had geen pauze en dat was maar goed ook, want hij duurde heel lang en toen hij klaar was moesten we snel naar buiten om de laatste bus te halen. We hebben dus verder niet echt iets van Wellington gezien, dat moet maar op de terugweg...

De volgende dag hebben we in de ochtend een lokale SIM kaart gekocht, waardoor we nu ook een Nieuw Zeelands nummer hebben: 0224167449 (met uiteraard het Nieuw Zeelandse landnummer ervoor, wat ik alleen nu even vergeten ben). Met deze SIM kaart kunnen we ook op internet, om bijvoorbeeld deze blog te uploaden. Alleen is de ontvangst tot nu toe nog niet echt heel goed. Dus na het schrijven van een verhaal zitten we overal te zoeken naar een beetje ontvangst om te kunnen uploaden.

's Middags hadden we de veerboot naar Picton, op het Zuider eiland. Eerst moesten we heel lang wachten tot we de boot op mochten, toen vetrok die een uur te laat, en de overtocht duurde ook nog 3,5 uur. Op het dek was het uitzicht mooi, maar daar was het heel koud en winderig. Binnen was geen plek om te zitten en kon je niet zo goed naar buiten kijken. Johan werd ook misselijk van de golven. Er was wel wifi (jeej) maar dat was ontzettend sloom, dus je kon nog niks (boe). Kortom, de overtocht was niet zo'n succes. Toen we aankwamen in Picton regende het daar gewoon. En op het noorder eiland scheen de zon alleen maar. We wilden terug! Maar ja, toch maar niet gedaan en snel naar onze slaapplaats gereden, een DOC campsite, Aussie Bay. Deze ligt in de Malborough Sounds, het gebied aan de kop van het zuider eiland wat een enorm grillige kustlijn heeft. We hadden een plekje vlakbij het water met alweer een prachtig uitzicht. Eerst wilden we aan het water gaan staan, maar daar kon je met de auto niet komen. De volgende ochtend waren we blij dat dat niet gelukt was, want het water stond veel hoger. Oja, getijden die heb je bij de zee.. De avond bij Aussie Bay heeft Johan een verrukkelijke pompoensoep gemaakt. We eten hier echt prinsheerlijk, niks geen karige kampeermaaltijden!

De volgende ochtend was het gelukkig weer stralend weer, zoals we inmiddels gewend zijn en zo is het sinsdien gebleven. We hebben het mooie weer meegenomen naar het zuider eiland!

• 22 December 2013 - 10:46

Els:

Zo, nu al op het zuidereiland, jullie gaan snel.
    Je hebt twee maanden hoor, geen twee weken!
    Het klinkt allemaal erg spectaculair, leuke campinkjes ook.
    liefs Els

• 22 December 2013 - 12:55

Ernst:

Ook wij hadden niet gezien dat je je moet aanmelden om bericht te krijgen zodra er weer een nieuw reisverhaal van jullie is. Hoorden dat vandaag, 22 dec van Els en hebben ons meteen aangemeld.
    Jullie hebben goed je best gedaan: zowel met reizen als met schrijven.
    Heel leuk om dit allemaal te kunnen volgen. Er blijken daar heel wat plaatsnamen te zijn die maar moeilijk in onze Nederlandse mond passen.
    We hebben intussen onze leesachterstand ingehaald en hebben genoten van jullie uitgebreide verslagen. Nog veel plezier daar. We kijken uit naar verdere verhalen.
    Liefs,
    Ernst.